Garantie, retour & herstel

Garantie

Indien er een conformiteitsgebrek is aan het product dat de klant bij ons aankocht, kan de klant zich beroepen op de wettelijke garantie. Normale slijtage is uitgesloten uit deze garantie. Alle onderdelen, die naar aanleiding van een gebrek moeten worden vervangen, zullen gratis verstuurd worden of zo nodig gemonteerd.

Garantieperiode
Consument (geen BTW nummer)
Onderneming  (BTW nummer)
Nieuw product
2 jaar
1 jaar
Outlet product
1 jaar
1 jaar
Hersteld product
3 maanden (op de herstelling)
3 maanden (op de herstelling)

De garantieperiode start op de dag van levering. De goederen worden in de garantieperiode teruggestuurd op onze kosten. Teruggezonden artikelen moeten verpakt zijn in de originele, onbeschadigde verpakking.

Contractuele garanties dekken niet:

  • vervanging van verbruiksartikelen (batterijen, lampen, zekeringen, messen, enz.),
  • abnormaal of non-conform gebruik van de producten, abnormaal of non-conform gebruik van de producten. Raadpleeg in dit verband aandachtig de gebruiksaanwijzing die bij de producten wordt geleverd,
  • fouten met betrekking tot accessoires (stroomkabels, enz.),
  • defecten en hun gevolgen als gevolg van de tussenkomst van een niet-erkende monteur,
  • defecten en hun gevolgen als gevolg van gebruik dat niet in overeenstemming is met het gebruik waarvoor het product bedoeld is,
  • gebreken en de gevolgen daarvan als gevolg van een externe oorzaak.

Retourzendingen die franco worden verzonden en/of op relaispunten worden afgeleverd, worden niet geaccepteerd. In het geval van herroeping tijdens de wettelijke periode van 14 dagen, moet de klant het product of producten binnen 14 dagen na de retouraanvraag retourneren.

Garantie aanvragen?  Dit kan door contact op te nemen met onze Technische Klantendienst (via het tab Contact).

Retour

Na ontvangst van uw bestelling heeft u 14 kalenderdagen bedenktijd om te beslissen of u het pakket wilt behouden. Dit retourrecht is enkel van toepassing op nieuwe goederen. Dit retourrecht is niet van toepassing op: artikelen op maat, outlet artikelen of herstelde goederen.

De goederen worden retour gestuurd op kosten van de koper. Transport wordt geregeld door de verkoper.

De goederen dienen ongebruikt, onbeschadigd en in de originele onbeschadigde verpakking te zitten, inclusief alle meegeleverde toebehoren. Indien aan deze voorwaarde niet voldaan is, zal 25% afgehouden worden van de creditnota.

Retour aanvragen? Dit kan door contact op te nemen met onze Technische Klantendienst (via het tab Contact).

Herstelling

Wenst u artikelen te laten herstellen door onze service dienst? Dan kan zeker!

Valt de herstelling binnen de garantieperiode (zie hierboven), dan kan het artikel kosteloos opgestuurd worden naar ons. Wenst u een herstelling van een artikel dat buiten garantie is? Dan ligt de transportkost bij de klant.

Bij de opmaak van de offerte wordt een dossierkost van € 65 excl btw aangerekend. Die kost vervalt als je de herstelling laat uitvoeren.

Herstelling aanvragen?  Dit kan door contact op te nemen met onze Technische Klantendienst (via het tab Contact).