Algemene voorwaarden

Verkoop webshop aan particulieren

CUBIX Business nv

Document opgemaakt op  01/01/2024

 

1. Toepassingsbereik

De huidige algemene verkoopsvoorwaarden (hierna "AV") zijn zonder beperking of voorbehoud van toepassing op alle verkopen gesloten door de CUBIX Business nv met KBO-ondernemingsnummer 0862.300.603, BTW-nummer BE 0862.300.603, waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te Spanjestraat 60, 8840 Staden, BELGIË ("de Verkoper") aan consumenten (de "Klant(en)") die de producten willen kopen die de Verkoper te koop aanbiedt (de "Producten") op de website. Zij specificeren met name de voorwaarden voor bestelling, betaling, levering en het beheer van eventuele retourzendingen van de door de Klanten bestelde Producten.

Deze AV zijn van toepassing met uitsluiting van alle andere voorwaarden; zij kunnen op elk moment op de Website worden geraadpleegd en zullen voorrang hebben op elke andere versie of elk ander tegenstrijdig document. De Klant erkent op de hoogte te zijn dat deze AV bestemd zijn voor consumenten. Aangezien deze AV later gewijzigd kunnen worden, is de versie die van toepassing is op de aankoop door de Klant, de versie die van kracht is op de Website op de datum waarop de bestelling wordt geplaatst.

2. Producten

De op de Website te koop aangeboden Producten zijn in hoofdzaak goederen voor de uitrusting van de werkplaats. De gedetailleerde beschrijving van elk Product wordt gepresenteerd op de Website, die de Klant de mogelijkheid biedt om de essentiële kenmerken te kennen van de producten die hij/zij wenst te kopen, alvorens een definitieve bestelling te plaatsen. Voor advies of aanvullende vragen kan de Klant onze klantendienst contacteren via het contactformulier op de site. De Klant dient de beschrijving van elk Product te raadplegen om de eigenschappen, de essentiële kenmerken en de leveringstermijnen ervan te kennen, alvorens een bestelling te plaatsen. De keuze en aankoop van een Product is uitsluitend de verantwoordelijkheid van de Klant. Alle bestellingen die op de Website worden geplaatst, zijn uitsluitend bestemd voor persoonlijk gebruik door Klanten. De klanten of de ontvangers van de Producten onthouden zich van elke gedeeltelijke of volledige wederverkoop van de bestelde Producten. De contractuele informatie is opgesteld in het Nederlands en dient ten laatste op het ogenblik van de validatie van de bestelling door de Klant te worden bevestigd.

3. Bestellen

3.1 Algemene informatie

De Klant erkent dat hij over de vereiste bekwaamheid beschikt om de op de Website aangeboden Producten te contracteren en te verwerven. De validatie van de bestelling door de Klant impliceert de aanvaarding zonder beperking of voorbehoud van deze AV.

 

3.2 Het plaatsen van een bestelling

De informatie die door de Klant wordt verstrekt bij het openen van een klantenrekening of bij het plaatsen van een bestelling moet volledig, nauwkeurig en up-to-date zijn. De Klant heeft de mogelijkheid om de details van zijn bestelling en de totale prijs ervan te controleren en eventuele fouten te corrigeren alvorens zijn aanvaarding te bevestigen. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om de juistheid van de bestelling te controleren en eventuele fouten onmiddellijk te melden of te corrigeren.

De verkoop is pas definitief nadat de Verkoper de aanvaarding van de bestelling per e-mail, in het Nederlands, aan de Klant heeft bevestigd en nadat de overeengekomen prijs is betaald overeenkomstig de voorwaarden van artikel 5 hieronder. Elke bestelling, gevalideerd door de Klant en bevestigd door de Verkoper, onder de voorwaarden en volgens de modaliteiten zoals beschreven op de Website, vormt de totstandkoming van een contract op afstand tussen de Klant en de Verkoper. De Klant kan de voortgang van zijn bestelling op de Website van  de koerierdienst volgen. De Verkoper van zijn kant zal de Klant een e-mail sturen om hem op de hoogte te brengen van de bevestiging van de bestelling en vervolgens de factuur wanneer het product wordt verzonden. De Verkoper behoudt zich het recht voor om elke bestelling te annuleren of te weigeren van een Klant met wie een geschil bestaat over de betaling van een vorige bestelling of bestellingen van hetzelfde Product in abnormale hoeveelheden.

3.3 Wijziging en annulering van de bestelling

Eenmaal bevestigd en aanvaard door de Verkoper, onder de beschreven voorwaarden, kan een bestelling van artikelen die op maat zijn gemaakt voor de Klant, wat een aannemingsovereenkomst uitmaakt, niet meer gewijzigd worden. Zij kan evenmin worden opgezegd noch verbroken noch ontbonden noch herroepen (zie artikel 8.1 alinea 2). Op de Website wordt duidelijk aangegeven dat het om een dergelijk “artikel op maat” gaat.

Voor goederen die normaal gezien op voorraad zijn, maar uitzonderlijk niet op stock zijn, wordt de Klant op de hoogte gebracht en heeft hij de mogelijkheid de bestelling te annuleren. De Klant zal worden terugbetaald voor de geïnde bedragen (uiterlijk binnen 14 dagen na de datum van annulering van de bestelling). De artikelen op maat van de Klant zoals hierboven omschreven, vallen niet onder deze voorwaarde.

In het geval dat enige prijsinformatie op de Website duidelijk onjuist is en deze fout gekend is of, door de duidelijke aard van de fout, gekend had moeten zijn door de Klant, zal de Verkoper contact opnemen met de Klant om de Klant toe te laten het Product aan de juiste prijs te kopen of de bestelling te annuleren, zonder bijkomende kosten of schadevergoeding verschuldigd door de Verkoper, andere dan de terugbetaling van de prijs die door de Klant betaald werd voor het betrokken bestelde Product. De Verkoper zal de bestelling pas verwerken nadat hij instructies van de Klant heeft ontvangen. Indien de Verkoper niet in staat is om contact op te nemen met de Klant met behulp van de contactgegevens die door de Klant tijdens het bestelproces zijn verstrekt, zal de Verkoper de bestelling als geannuleerd beschouwen en de Klant hiervan schriftelijk in kennis stellen.

4. Tarieven

De Producten worden geleverd tegen de prijs die op de Website wordt vermeld op het ogenblik dat de bestelling door de Verkoper wordt geplaatst. De prijzen zijn uitgedrukt in euro, exclusief BTW. Deze prijzen zijn vast en niet herzienbaar gedurende hun geldigheidsperiode, zoals aangegeven op de Website, waarbij de Verkoper zich het recht voorbehoudt om, buiten deze geldigheidsperiode, de prijzen op elk moment te wijzigen.

Zij omvatten niet de verwerkings-, verzendings-, transport- en leveringskosten, die bijkomend worden gefactureerd, volgens de op de Site aangegeven voorwaarden en berekend voordat de bestelling wordt geplaatst.

Indien de Klant een snellere of duurdere verzendingswijze vraagt dan de standaardverzending, zijn de extra verzendingskosten, zoals ze blijken op het ogenblik van de validatie van de bestelling door de Klant, volledig te zijnen laste. De van de Klant gevraagde betaling komt overeen met het totale bedrag van de aankoop, inclusief deze kosten. De Verkoper stelt een factuur op die per e-mail naar de Klant wordt gestuurd wanneer de bestelde Producten worden verzonden.

De vermelde prijzen voor de goederen zijn inclusief standaardverpakking. De opgegeven prijzen gelden voor het leveren van de goederen op Euro-paletten of met een andere standaard verpakking van de Verkoper. Alle bijkomende kosten veroorzaakt door het niet kunnen ontvangen van de goederen bij levering op Euro-paletten of met een andere standaard verpakking van de Verkoper, zullen bijkomend gefactureerd worden.

De leveringsverplichting van de Verkoper, en derhalve de prijzen, omvatten niet de aflevering van bijzondere certificaten of testrapporten, tenzij dit afzonderlijk wordt vermeld als een kenmerk van de goederen of diensten. Het transport en logistieke formaliteiten zitten niet in de prijs inbegrepen, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

5. Betaling

5.1 Algemene informatie

De prijs is contant betaalbaar, volledig op de dag van de bestelling door de Klant, door middel van beveiligde betaling, volgens de volgende methoden:

  • Via overschrijving;
  • Per bancontact;
  • Via Alma, daarbij is het mogelijk om in 3x of 4x te betalen via bancontact voor bestellingen tussen €100 en €5000;
  • Per kredietkaart: Visa, MasterCard;
  • Via een Paypal-rekening;
  • Via iDeal

Tijdens uw betaling zal u doorverwezen worden naar de beveiligde site AXEPTA van onze financiële partner BNP Paribas, naar ALMA, iDEAL of Paypal.

Betalingen door de Klant worden pas als definitief beschouwd wanneer de Verkoper de verschuldigde bedragen daadwerkelijk heeft ontvangen. Bovendien behoudt de Verkoper zich het recht voor om, in geval van niet-naleving van de hieronder vermelde betalingsvoorwaarden, de levering van de door de Klant geplaatste bestellingen in uitvoering op te schorten of te annuleren.

De Klant zal geen extra kosten worden aangerekend buiten die welke door de Verkoper worden gemaakt voor het gebruik van een betalingsmethode. De Klanten verbinden zich ertoe ijverig in te gaan op elk verzoek van de Verkoper en meer bepaald van elke bevoegde administratieve of gerechtelijke overheid, in het bijzonder met betrekking tot de voorkoming of de bestrijding van het witwassen van geld. In het bijzonder verbindt de Klant zich ertoe om op verzoek elk nuttig bewijs van adres of identiteit te verstrekken. Indien de Klant niet reageert op deze verzoeken kan de Verkoper alle maatregelen nemen die hij geschikt acht, met name het bevriezen van de betaalde bedragen, het opschorten of afsluiten van de rekening van de Klant.

5.2 Axepta van BNP Paribas

De Verkoper heeft het platform AXEPTA van de financiële partner BNP Paribas geselecteerd om online betalingsdiensten te verlenen. De Verkoper garandeert de Klant dat hij geen toegang heeft tot de bankgegevens van de Klant. De betalingsgegevens zijn volledig beveiligd bij de betalingsdienstaanbieders. Zij hebben alleen toegang met het oog op de betreffende betalingsverzoeken. Geen bankgegevens worden verzonden of verzameld op de Site.

5.3 Paypal, Alma en iDEAL

In geval van betaling via een PayPal-rekening, via Alma of iDeal, is de Klant volledig verantwoordelijk voor het bepalen van de aard en het doel van zijn contractuele relatie met deze partij. Voor alle vragen over het gebruik van zijn rekening wordt de Klant verzocht de gebruiksvoorwaarden van de service van deze partij te lezen. De Verkoper kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele geschillen tussen de Klant en de online betalingsdienst. Wanneer de klant één van deze betaalmethodes valideert, wordt hij automatisch doorgestuurd naar dit specifiek betalingsplatform. Vervolgens moeten zij hun aansluitingsgegevens invoeren, de informatie met betrekking tot de transactie controleren (verkoper en bedrag) en hun betaling afronden. Een betalingsbevestiging wordt dan naar de Klant gestuurd.

5.4 Betalingsherinnering & kosten

Bij het versturen van een betalingsherinnering naar de Klant, zal de Verkoper rekening houden met volgende voorwaarden:

  • De eerste betalingsherinnering is kosteloos
  • Na de eerste betalingsherinnering volgt een wachttermijn van minstens 14 dagen
  • De maximale kost voor een extra betalingsherinnering bedraagt 7,50 euro plus verzendkosten
  • De maximale rentevoet bij laattijdige betaling kan niet hoger zijn dan die van toepassing is bij handelstransacties

Schadevergoedingen zijn wettelijk begrensd op de volgende bedragen:

  • Openstaande hoofdsom ≤ 150 euro: 20 euro
  • Openstaande hoofdsom tussen 150,01 euro en 500 euro: 30 euro + 10% op het openstaande bedrag boven 150,01 euro
  • Openstaande hoofdsom > 500,01 euro: 65 euro + 5% op het openstaande bedrag boven 500,01 euro met een maximum van 2.000 euro.

6. Levering

6.1 Leveringstermijn

De leveringstermijnen worden zo nauwkeurig mogelijk opgegeven, maar zijn afhankelijk van de leverings- en transportmogelijkheden van de Verkoper. In geval van laattijdige levering kan de Klant zich beroepen op de bepalingen van artikel art. VI.43 WER (Wetboek Economisch Recht).

Als u meerdere artikelen aankoopt met een verschillende leveringstermijn, dan is de leveringsdatum van het order gebaseerd op de verste leveringsdatum. De Verkoper houdt zich het recht voor om het order in verschillende zendingen te versturen. De transportkosten zullen echter maar 1x aangerekend worden.

6.2 Totstandkoming levering  

De levering komt tot stand door de overdracht aan de Klant van het fysieke bezit van of de controle over het Product.

6.3 Leveringscondities

De goederen worden geleverd op het adres aangeduid in de bestelling of op het gekozen afhaalpunt. De Klant is verantwoordelijk voor de informatie die bij de registratie en bestelling wordt verstrekt. De Verkoper kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor eventuele invoerfouten die tot leveringsfouten of vertragingen in de levering kunnen leiden. Indien het leveringsadres onjuist blijkt te zijn of indien de Klant beslist het leveringsadres te wijzigen nadat de Producten door de Verkoper zijn verzonden, zijn de kosten van de nieuwe levering ten laste van de Klant.

De levering van goederen die kleiner of gelijk zijn dan een standaard EU-pallet, omvat het uitladen uit de vrachtwagen. Het is niet voorzien om de goederen tot voor de deur te leveren, noch op een verdieping.

Voor zwaardere of grotere producten, die de afmetingen van een standaard EU-pallet overschrijden, omvat de leveringsservice niet het lossen van de vrachtwagen. Dat moet worden uitgevoerd door de Klant met de nodige hef- en/of transportmiddelen, zoals een vorkheftruck. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om ervoor te zorgen dat deze fase van de levering correct wordt uitgevoerd.

De levering omvat standaard geen installatie of inbedrijstelling van het Product. Dit kan optioneel bijbesteld worden.

Voorafgaand aan elke bestelling of aankoop moet de Klant ervoor zorgen dat elk Product zonder problemen kan worden geleverd. De Klant dient eveneens, bij het maken van de afspraak met de bezorger, de bijzonderheden betreffende de toegang (toegangscode, bewaker, enz.) te specificeren. Elk probleem dat zich voordoet tijdens de levering van de Producten, waarvoor de Klant als enige verantwoordelijk is, zal resulteren in de kosten van een nieuwe levering van Producten die in rekening worden gebracht aan de Klant.

6.4 Transport

Aangezien de Verkoper verantwoordelijk is voor het transport, neemt hij de transportrisico's op zich.

De Verkoper verbindt zich ertoe de Klant in contact te brengen met de vervoerder teneinde de leveringsvoorwaarden en in het bijzonder de leveringsdatum voor grote toestellen te bepalen. De leveringen geschieden op het adres dat de Klant bij de bestelling heeft opgegeven en waartoe de vervoerder gemakkelijk toegang kan krijgen.

6.5 Controle van de levering

In ieder geval is de Klant verplicht de staat van de verpakking en van de Producten bij de levering te controleren. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om voorbehoud te maken en alle klachten in te dienen die hij nodig acht, of zelfs om het pakket te weigeren, met name wanneer het pakket duidelijk beschadigd is bij levering en voordat het geopend is.

Deze voorbehouden en gedetailleerde klachten moeten onmiddellijk aan de bezorger worden meegedeeld op de vrachtbrief. De Klant moet de Verkoper hiervan informeren Bij gebreke van tijdige indiening van een klacht vervalt elke rechtsvordering tegen de vervoerder en Verkoper uit hoofde van de wettelijke bepalingen.

6.6 Controle van de geleverde goederen

Indien het pakket in goede staat is, maar bij het openen ervan blijkt dat het Product beschadigd is of qua soort of kwaliteit niet overeenstemt met op de bestelling vermelde specificaties, moet de Klant binnen de 48u na ontvangst van de goederen dit melden aan onze klantendienst via het contactformulier op de Website. De Verkoper zal de ontvangst van elke klacht zo spoedig mogelijk bevestigen en zal trachten deze op te lossen waar zulks uit commercieel oogpunt mogelijk is. In geval van niet-conformiteit van het geleverde Product verbindt de Verkoper zich ertoe het gebrek te verhelpen of de Klant te vergoeden, zoals aangegeven in het artikel "Aansprakelijkheid & Garantie".

In geval van een specifiek verzoek van de Klant betreffende de voorwaarden van verpakking of vervoer van de bestelde producten, dat door de Verkoper naar behoren schriftelijk is aanvaard, zullen de daaraan verbonden kosten het voorwerp uitmaken van een specifieke aanvullende facturering, op basis van een vooraf door de Klant schriftelijk aanvaarde schatting.

7. Overdracht van eigendom & overdracht van risico’s

De eigendomsoverdracht van de Producten van de Verkoper aan de Klant zal pas plaatsvinden na volledige betaling van de prijs door de Klant, ongeacht de leveringsdatum van de Producten.

Ongeacht de datum waarop de eigendom van de Producten wordt overgedragen, zal de overdracht van de daaraan verbonden risico's van verlies en bederf pas tot stand komen op het moment dat de Klant de Producten fysiek in bezit neemt.

8. Herroepingsrecht

8.1 Voorwaarden van het herroepingsrecht

De klant beschikt over een herroepingsrecht, zonder opgave van redenen, dat hij kan uitoefenen binnen de 14 kalenderdagen volgend op de datum van ontvangst of afhaling van de bestelling om deze terug te sturen naar de Verkoper, met het oog op omruiling of terugbetaling, zonder boete en zonder andere kosten te moeten dragen dan die welke in artikel VI.50, § 2 WER (enkel kosten standaardlevering worden teruggestort), en artikel VI.51 WER zijn vermeld.

Dat herroepingsrecht geldt onder meer niet voor artikelen die op maat zijn gemaakt (artikel VI.53.3 WER: specificaties) zoals aangegeven in artikel 3.3.

De klant stemt uitdrukkelijk in dat de terugbetaling tevens door middel van een waardebon uitgereikt door de Verkoper kan gebeuren.

Onverminderd artikel VI.48 WER, verstrijkt de herroepingstermijn van 14 dagen na:

  • de dag waarop de klant of een door de klant aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is, de goederen fysiek in bezit neemt of;
  • indien de klant in dezelfde bestelling meerdere goederen heeft besteld die afzonderlijk worden geleverd, de dag waarop de klant of een door de klant aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is, het laatste goed fysiek in bezit neemt;
  • indien de levering van een goed bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen, de dag waarop de klant of een door de klant aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is, de laatste zending of het laatste onderdeel fysiek in bezit neemt;

De Klant die van zijn herroepingsrecht gebruik wenst te maken, moet de producten binnen de bovenvermelde termijn terugsturen, in hun oorspronkelijke verpakking of, bij gebreke daarvan, herverpakt op kosten van de Klant met hetzelfde beschermingsniveau als toen het Product werd geleverd, compleet en nieuw. In geval van vermissing, niet-teruggave van accessoires of beschadiging van producten, zal de Klant de Verkoper het overeenkomstige deel van de verkoopprijs terugbetalen.

Overeenkomstig artikel 51 §2 WER is de Klant alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het behandelen van de goederen dat verder gaat dan nodig was om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Het betreft een loutere visuele inspectie zonder daadwerkelijk gebruik te maken van de goederen.

8.2 Uitoefenen van het herroepingsrecht

Na het inroepen van het herroepingsrecht, retourneert de Klant de goederen naar de Verkoper (CUBIX Business nv, Patrick Wagnonlaan 7, B-7700 Moeskroen). De aanvraag voor retour gebeurt via het contactformulier op de Site. Na bevestiging van onze klantendienst kunnen de goederen geretourneerd worden.

Retourzendingen met frankering worden niet geaccepteerd. In het geval van herroeping tijdens de wettelijke periode van 14 dagen, zijn de retourkosten voor rekening van de klant.

Zodra het product is ontvangen en gecontroleerd, wordt het terugbetaald en worden er, indien nodig, voorschotten in mindering gebracht (ontbrekende verpakking, beschadigd product, enz.).

In alle gevallen kan een terugbetaling na een retourzending of een garantie, om welke reden dan ook, nooit meer bedragen dan het bedrag dat de klant voor het product heeft betaald toen hij de bestelling plaatste. Wij kunnen in geen geval de verantwoordelijkheid nemen voor externe kosten die de klant heeft gemaakt (niet-erkende hersteller, verhuiskosten of kosten voor levering boven door een externe dienstverlener, veiligheid of andere kosten die buiten onze gefactureerde service vallen).

8.3 Uitzonderingen op het herroepingsrecht

De Klant heeft geen recht op terugbetaling indien de geretourneerde artikelen  

  • gebruikt zijn
  • beschadigd zijn
  • ongeschikt zijn voor wederverkoop door de Verkoper
  • op maat zijn gemaakt (zie artikel 3.3 en artikel 8.1 alinea 2)

In geval van weigering van terugbetaling verbindt de Verkoper zich ertoe de Klant zo spoedig mogelijk met alle middelen op de hoogte te brengen.

9. Aansprakelijkheid  & Garantie

9.1 Aansprakelijkheid

De op de Website verkochte Producten zijn in overeenstemming met de in België geldende regelgeving. De gekochte Producten moeten worden geïnstalleerd en gebruikt in strikte overeenstemming met de gebruikershandleiding van het betrokken Product. De Verkoper raadt aan de Website te gebruiken om deze gebruikershandleiding te verkrijgen.

De Klant blijft verantwoordelijk voor de installatie en blijft verantwoordelijk voor het gebruik van de aangekochte Producten. De Verkoper vestigt de aandacht op het feit dat bepaalde Producten door een gekwalificeerde en gecertificeerde vakman moeten worden geïnstalleerd om elk risico van materiële schade en/of persoonlijk letsel te voorkomen.

De Verkoper is niet aansprakelijk voor enige claim die het gevolg is van (a) onjuist gebruik of onjuiste installatie van het Product, (b) gebruik of installatie van het Product met toestellen waarvoor het niet bedoeld is, (c) onjuiste installatie (bv. ontbreken van aansluiting op een aardaansluiting), (d) onjuist gebruik van het Product op een wijze die niet in overeenstemming is met de instructies van de fabrikant, of (e) overmacht.

De Verkoper beveelt aan bijzondere voorzichtigheid in acht te nemen voor zover gebruik of installatie die niet wordt aanbevolen, kan leiden tot persoonlijk letsel bij de Klant of een derde partij. Onder voorbehoud van de bepalingen inzake producten met gebreken, is de aansprakelijkheid van de Verkoper uitsluitend beperkt tot de vergoeding van directe lichamelijke letsels en materiële schade waarvan de Verkoper het bestaan en het oorzakelijk verband bewijst. Vergoeding van enige indirecte en/of financiële en/of immateriële schade is uitgesloten.

9.2 Garantie

De Verkoper is onderworpen aan de voorwaarden van de wettelijke garanties van conformiteit genoemd in artikel 1649 bis tot 1649 nonies en 1701/1 tot 1701/19 Oud Burgerlijk Wetboek. De Verkoper is jegens de Klant aansprakelijk voor elk conformiteitsgebrek dat bestaat bij de levering van nieuwe consumptiegoederen en dat zich manifesteert binnen een termijn van 2 jaar te rekenen vanaf voornoemde levering.

Voor producten in outlet bieden wij een garantie van 1 jaar, die ingaat op dag van levering.

Voor herstelde producten wordt een garantie geboden van 3 maanden op de herstelling, die ingaat op dag van levering.

De Verkoper staat in voor het transport van de goederen die opgestuurd worden tijdens de garantieperiode. Wij aanvaarden geen garanties die ons tegen betaling worden teruggestuurd via een eigen transporteur. Aanvragen tot garantie dienen te gebeuren via het contactformulier op de Site. Teruggezonden artikelen moeten verpakt zijn in de originele, onbeschadigde verpakking.

Esthetische schade dient binnen de 48u na de levering gerapporteerd te worden (zie artikel 6.6).

Indien een kosteloos herstel of een kosteloze vervanging niet mogelijk is, zal de Verkoper een evenredige vermindering van de prijs toestaan of de koopovereenkomst ontbinden. In dat geval verklaart de Koper zich akkoord dat de Verkoper de betaling van de waardevermindering of de integrale terugbetaling kan uitvoeren middels een waardebon.

10. Bescherming en beheer van persoonsgegevens

10.1 Verwerken van persoonsgegevens

De bij het plaatsen van de bestellingen en daarna verzamelde gegevens worden geautomatiseerd verwerkt.

Krachtens de Wet betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens van 30 juli 2018, en de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) die op 25 mei 2018 in werking is getreden, wordt eraan herinnerd dat de aan de Klant gevraagde persoonsgegevens (voornamelijk zijn naam, voornaam, postadres en e-mail) noodzakelijk zijn voor met name de verwerking van zijn bestelling en de opstelling van facturen. Indien deze verplichte velden niet zijn ingevuld, zal de Verkoper niet in staat zijn om op de verzoeken van de Klant te reageren. Deze gegevens kunnen worden meegedeeld aan elk van de partners van de Verkoper die belast zijn met de uitvoering, de verwerking, het beheer en de betaling van de bestellingen.

Deze gegevens worden ook verwerkt met het oog op :

  • het beheer van de inschrijving op de nieuwsbrief van de Verkoper (inschrijving en uitschrijving)
  • om anonieme statistieken over het gebruik van de Website te produceren
  • om toegang te verlenen tot bepaalde functies van de Website
  • behoudens voorafgaande toestemming van de Klant, voor het meedelen van informatie betreffende de Verkoper en zijn activiteit, zijn producten en/of diensten en commerciële prospectieboodschappen
  • behoudens voorafgaande toestemming van de Klant, enquêtes en opiniepeilingen uit te voeren.

Deze informatie en gegevens worden ook bewaard voor veiligheidsdoeleinden, om te voldoen aan wettelijke en reglementaire verplichtingen. De verwerking van de via de Webiste meegedeelde informatie voldoet aan de wettelijke vereisten inzake de bescherming van persoonsgegevens, waarbij het gebruikte informatiesysteem een optimale bescherming van deze gegevens garandeert.

10.2 Recht op toegang van persoonsgegevens

Overeenkomstig de 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens en de AVG heeft de Klant op elk moment het recht op toegang tot, rectificatie van, verzet tegen, verwijdering van een deel of al zijn persoonsgegevens. Om deze rechten uit te oefenen, kan de Klant het contactformulier op de Site invullen.

11. Specifieke risico’s in verband met computernetwerken

De Klant verklaart dat hij de specifieke kenmerken van computer- en telecommunicatienetwerken kent en aanvaardt. In het bijzonder kan de Verkoper niet aansprakelijk worden gesteld in de volgende gevallen, zonder dat dit een limitatieve lijst is:

  • netwerkonderbrekingen, vertragingen of vertragingen bij de routering van elektronische berichten of andere gegevens
  • hardware- of softwarestoringen;
  • kwaadwillige handelingen, gegevensdiefstal, computervirussen, inadequate beschermings- en back-up maatregelen
  • bedieningsfouten, verkeerd gebruik van hardware en software;
  • verlies van gegevens en/of transacties, bedrijfsonderbrekingen of andere verliezen van geldelijke aard die daaruit voortvloeien;
  • problemen in verband met de inhoud van internetsites, e-mails en alle informatie die via de netwerken wordt doorgegeven;
  • misbruik of kwaadwillig gebruik van gegevens, teksten, beelden of informatie;
  • alle gevallen van overmacht, onvoorzienbare gebeurtenissen of alle andere oorzaken die niet van de wil van de Verkoper afhangen.

12. Overmacht

De Verkoper kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de niet-uitvoering van het gesloten contract in geval van overmacht (natuurramp, epidemie, overheidsmaatregelen, quarantaine, daden van de Prins, enz.), onderbreking of volledige of gedeeltelijke staking, met name van de postdiensten en de transport- en/of communicatiemiddelen, waardoor met name de levering van de Producten wordt vertraagd of onmogelijk wordt gemaakt. De Verkoper is in dat geval van elke aansprakelijkheid ontheven.

13. Toepasselijk recht & bevoegde rechtbank

De taal van dit contract is het Nederlands. Dit contract is onderworpen aan het Belgische recht.

In geval van een geschil moet de Klant eerst contact opnemen met onze klantendienst via het contactformulier op de Site. Indien het geschil niet in der minne kan worden geschikt, zullen de geschillen vallen onder de Rechtbank van de keuze van de Verkoper.