Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen
Hoe vraag ik een offerte aan?

Een offerte aanvragen kan heel eenvoudig!

  1. Kies het product / de producten waar je een offerte van wenst
  2. Voeg deze toe in jouw winkelmandje
  3. Ga naar jouw winkelmandje en klik op "Genereer een offerte" (onder de bestelknop)
  4. Vul je naam en mailadres in en klik op "Verstuur een offerte"

De offerte kan je dan meteen in PDF raadplegen en wordt ook via mail bezorgd.

Bekijk hier onze korte video over "Hoe vraag ik een offerte aan"?

Hoe voeg ik producten toe aan mijn verlanglijst?

Producten toevoegen aan jouw verlangslijst, gebeurt als volgt:

  1. Ga naar de productpagina van het product dat je graag wil toevoegen aan je verlanglijst
  2. Klik op het hartje dat je vindt rechts van de bestelknop

Goed zo! Het artikel is nu toegevoegd aan jouw verlanglijst!

Wil je graag jouw verlanglijst raadplegen? Klik dan rechtsboven in de menubalk op het hartje. 

Tevreden met jouw keuze? Dan kan je heel eenvoudig het artikel / de artikelen van jouw verlanglijst toevoegen aan je winkelmandje door te klikken op "In winkelmandje".  

Bekijk hier onze korte video "Hoe voeg ik producten toe aan mijn verlanglijstje?"

Hoe kan ik producten met elkaar vergelijken?

Op onze site kan je heel eenvoudige verschillende producten en hun specificaties met elkaar vergelijken:

  1. Ga naar een overzicht producten. Onder de prijs kan je de knop "Vergelijk" aanvinken. Dit product komt dan in de vergelijker terecht. Je kan zoveel producten als je wenst vergelijken.
  2. Rechtsonder vind je de selectie terug. Als je rechtsonder klikt, kan je een samenvatting vinden van de geselecteerde producten.
  3. Klik op "Bekijk" om de Vergelijker te zien met alle productspecificaties

TIP: Klik in de linkerbovenhoek van de tabel op "Toon verschillen" om enkel de verschillen tussen de geselecteerde producten te zien.

Bekijk hier onze korte video over "Hoe vergelijk ik producten met elkaar"?

Hoe weet ik als een product beschikbaar is voor levering?

De beschikbaarheid van onze producten kan je raadplegen op de productpagina van het artikel zelf. Daar geven wij de verschillende statussen weer.

  • "Op voorraad" 
  • "Artikel op bestelling" : dit zijn artikelen die wij zelf niet op stock hebben, maar graag voor jou bestellen. Je kan ons eenvoudig contacteren om de levertermijn van dergelijke producten op te vragen bij ons door te klikken op "Stuur mij de levertijd"
  • "Terug beschikbaar vanaf + verwachte leveringstermijn": dit zijn artikelen die binnenkort opnieuw binnenkomen. Je kan deze artikelen nu al bestellen en deze worden dan uitgeleverd van zodra de stock binnen is. Je kan voor deze artikelen ook op de hoogte gehouden worden als deze terug binnen zijn ahv een mailtje, door te klikken op "Stuur me een bericht"
  • "Tijdelijk niet beschikbaar ": dit gaat om seizoensproducten waarvan de stock momenteel op is en die wij volgend seizoen opnieuw binnen zullen hebben. Je kan voor deze artikelen ook op de hoogte gehouden worden als deze terug binnen zijn ahv een mailtje, door te klikken op "Stuur me een bericht"
  • "Niet meer leverbaar": dit zijn artikelen die we niet meer op voorraad houden
Wat moet ik doen als het product beschadigd is aangekomen?

Je kan het artikel retourneren door contact op te nemen met onze Technische Klantendienst (via het tab Contact). 

Wat moet ik doen bij een probleem met mijn product?

Heb je een vraag over jouw aangekochte producten, een technisch defect of onderdelen nodig? Neem contact op met Technische Klantendienst (via het tab Contact). 

Wat is de productgarantie?

Indien er een conformiteitsgebrek is aan het product dat de klant bij ons aankocht, kan de klant zich beroepen op de wettelijke garantie. Normale slijtage is uitgesloten uit deze garantie. Alle onderdelen, die naar aanleiding van een gebrek moeten worden vervangen, zullen gratis verstuurd worden of zo nodig gemonteerd.

Garantieperiode
Consument (geen BTW nummer)
Onderneming  (BTW nummer)
Nieuw product
2 jaar
1 jaar
Outlet product
1 jaar
1 jaar
Hersteld product                       
3 maanden (op de herstelling)                     
3 maanden (op de herstelling)

De garantieperiode start op de dag van levering. De goederen worden in de garantieperiode teruggestuurd op onze kosten. Teruggezonden artikelen moeten verpakt zijn in de originele, onbeschadigde verpakking.

Je kan een garantie aanvragen door contact op te nemen met onze Technische Klantendienst (via het tab Contact). 

Ik wens mijn aangekochte producten te laten herstellen. Wat moet ik doen?

Wenst u artikelen te laten herstellen door onze service dienst? Dan kan zeker!

Valt de herstelling binnen de garantieperiode, dan kan het artikel kosteloos opgestuurd worden naar ons. Wenst u een herstelling van een artikel dat buiten garantie is? Dan ligt de transportkost bij de klant.

Je kan een herstelling aanvragen door contact op te nemen met onze Technische Klantendienst (via het tab Contact). 

Hoe maak ik een account aan?

Jouw account is jouw persoonlijke ruimte op onze website www.torros.nl.

Jouw account laat je toe om:

  • Jouw informatie te raadplegen (facturatie / leveringsadres) 
  • Jouw accountgegevens aan te passen (wachtwoord / login)
  • Een nieuw leveringsadres toe te voegen. Een bestaand leveringsadres kan niet gewijzigd worden in jouw account. Gelieve hiervoor contact op te nemen met onze klantendienst. 
  • Jouw bestellingen en offertes te raadplegen
  • Jouw verlanglijst te raadplegen en bestellen indien gewenst
  • Jouw cadeaubonnen te raadplegen

Om een account aan te maken, klik dan hier en volg de instructies

Ontdek hier onze korte video "Hoe registreer ik mezelf als klant?" 

Hoe pas ik mijn wachtwoord aan?

Om jouw wachtwoord te wijzigen, klik simpelweg hier.

Geef jouw mailadres in en je ontvangt een link via mail om jouw wachtwoord opnieuw in te stellen.

Hoe gebruik ik een promocode?

Een promocode toevoegen aan jouw winkelmandje doe je als volgt:

  1. Plaats het product / de producten die je wenst te bestellen in jouw winkelmandje
  2. Klik op "Naar winkelmandje" om af te rekenen
  3. Vul je promocode in bij "Heb je een promotie code?" onderaan de pagina
  4. Klik op "Toevoegen" om deze te activeren

De promotie wordt automatisch toegepast op jouw bestelling.

Bekijk hier onze korte video over "Hoe gebruik ik een promocode"?

Hoe plaats ik een bestelling?

Een bestelling plaatsen op onze site is heel eenvoudig! 

  1.  Maak een klantenaccount aan op onze site : klik hier 
  2. Voeg de gewenste artikelen toe in jouw winkelmandje
  3. Bevestig het winkelmandje
  4. Heb je een promocode? Dan kan je deze in het winkelmandje toevoegen door te klikken op “Heb je een promotiecode?”
  5. Kies de gewenste leveringsmethode. Optie 1: Levering op adres naar keuze. Je kan verschillende afleveradressen toevoegen. Het is niet mogelijk om een afleveradres te wijzigen. Wil u een wijziging aanbrengen? Voeg dan een nieuw adres toe. Optie 2: Je kan kiezen voor ophaling in ons magazijn in Moeskroen (BE), dit is volledig gratis! 
  6. Kies vervolgens jouw betalingsmodaliteit en bevestig onze algemene voorwaarden
  7. Klik op “bestellen” om de bestelling door te duwen
  8. Jouw bestelling is pas finaal als we de betaling goed hebben ontvangen. Dan ontvang je een mail met de informatie van jouw bestelling. 


Klanten, zowel particulieren als bedrijven, dienen hun bestellingen online via onze website te plaatsen. Onze productinformatie is online heel gedetailleerd en uitgebreid, maar voor onbeantwoorde vragen over een product staan wij beschikbaar per e-mail of telefoon. 

Wat zijn de leveringskosten?

Wij bieden geen gratis verzending aan. Waarom? Omdat wij bij Torros eerlijkheid en transparantie voorop stellen. Daarom vinden wij het belangrijk om ook de transportkosten eerlijk te berekenen. Zo ben je zeker van een correcte transportprijs voor jouw bestelling.

Voor een bestelling met meerdere artikelen betaal je éénmalig verzendkosten en niet een opslag voor de transportkosten op elk product. Je koopt jouw artikelen aan de juiste prijs en en je betaalt enkel de effectieve verzendkosten.

De verzendkosten zoals vermeld op het productdetail kunnen variëren op basis van de type levering (colli / pallet) en het bezorggebied (België, Nederland).

Welk BTW tarief wordt gehanteerd?

Bij verkoop aan consumenten, wordt het BTW tarief van het land van de consument aangerekend.
Bij verkoop aan ondernemingen, zal er enkel BTW aangerekend worden aan Belgische vennootschappen. Wij zijn een Belgische vennootschap dus dit betekent dat wij BTW doorrekenen aan professionelen die hun zetel ook in België hebben. Voor ondernemingen met een zetel buiten België, wordt er geen BTW aangerekend (Europese regelgeving)

Welke betaalmethoden accepteren jullie?

Wij beiden alle mogelijke betalingsmethodes aan. Meer informatie over de mogelijkheden kan je hier vinden.

Is het mogelijk om in meerdere keren betalen?

Op onze site is het inderdaad mogelijk om in 3x of 4x te betalen via bankkaart voor een bestelling vanaf € 100
en maximaal tot € 6000. We werken hiervoor samen met het bedrijf ALMA die ervoor zorgt dat jouw betaling 100% verzekerd verloopt. Klik hier voor meer info over ALMA en de betaling in meerdere keren.

Ik heb een probleem ondervonden tijdens mijn betaling. Moet ik mijn order opnieuw plaatsen?

We vinden het jammer te horen dat je een probleem hebt ondervonden met je betaling. Om er zeker van te zijn dat je betaling niet is doorgekomen, kun je dit controleren:

  • Er staat geen bestelling geregistreerd in je klantenzone.
  • Je ontving geen e-mail ter bevestiging van jouw bestelling 

Betalingsproblemen kunnen te wijten zijn aan 2 factoren:

  • Je limiet is overschreden: je hebt de door je bank toegestane bestedingslimiet bereikt. Neem contact op met je bank om de blokkering op te heffen
  • Fout in bankgegevens: er is een fout ontdekt in je bankkaartnummer, datum of CCV. 

Om de blokkering op te heffen, begin je opnieuw met je aankoop en controleer je je gegevens voordat je je aankoop bevestigt.


Is je betaling in 3 of 4 termijnen geweigerd: raadpleeg het artikel over betaling in meerdere keren hier

Kan ik mijn betalingsstatus volgen?

Ja, je kunt de status van uw betaling eenvoudig volgen door gebruik te maken van de onderstaande informatie voor elke beschikbare betaalmethode:

  • Betaling per Bankoverschrijving:
    Houd rekening met een verwerkingstijd van 48 uur voor betalingen via bankoverschrijving. Bij onmiddellijke overschrijving verschijnt de betaling binnen 24 uur op onze rekening. Deze vertragingen zijn onafhankelijk van onze standaard betalingsprocedure.
  • Betaling met kaart:
    Nadat je je bankgegevens hebt ingevoerd en je winkelmandje hebt gevalideerd, kunnen zich een van de volgende 2 situaties voordoen.
    • Situatie 1: Je bestelling wordt automatisch goedgekeurd. Je ontvangt een bevestigingsmail met de referentie van je bestelling. Controleer ook je spamfolder. Je kunt de status van je bestelling controleren door in te loggen op je klantenaccount.
    • Situatie 2: Na validatie van je winkelmandje kom je op de controlepagina van je bank. Hier zal je bank je vragen om je te authenticeren om de aankoop te beveiligen en de bestelling te activeren. Het authenticatiesysteem wordt vooraf bepaald door je bank. Dit kan bijvoorbeeld het ontvangen van een sms met een eenmalige code zijn. Als je een ander authenticatiesysteem hebt, volg dan gewoon de instructies. Neem contact op met je bank als je hulp nodig hebt.
  • Betaling in 3 of 4 Termijnen door ALMA:
    Voor alle vragen met betrekking tot betalingen in 3 of 4 termijnen door ALMA, neem contact op met ALMA via support@getalma.eu

Hoe lang kan ik na het plaatsen van mijn bestelling nog wijzigingen doorvoeren?

Item(s) toevoegen:
Als je bestelling nog niet is verzonden heb je twee opties als je items wil toevoegen:
• Plaats een extra bestelling: deze optie heeft de voorkeur als je bestelling al is verzonden.
• De huidige bestelling annuleren en een nieuwe plaatsen: dit kan alleen als je oorspronkelijke bestelling nog niet is verzonden.

Items verwijderen:
• Als je bestelling nog niet is verzonden, kun je altijd een item laten annuleren
• Als je bestelling al is verzonden, is annulering niet meer mogelijk. We raden je daarom aan om het pakket bij aflevering te weigeren. Let op: als je de levering weigert, en in overeenstemming met de wet op herroeping, heeft Torros het recht om de retour- en verzendkosten in mindering te brengen op je terugbetaling.

Uw gegevens wijzigen:
• Als je bestelling nog niet is verzonden: kan je het leveradres wijzigen door ons te contacteren als dit geen extra kosten met zich meebrengt voor de vervoerder. Als je bestelling al onderweg is, kunnen we het leveradres niet meer wijzigen.

Waar kan ik mijn factuur vinden?

De factuur wordt verstuurd via mail wanneer de goederen vertrekken in ons warehouse. Bekijk ook eens jouw spam.

Toch niets ontvangen? Contacteer ons via info@torros.nl

Als jouw bestelling in meerdere keren wordt verstuurd, dan ontvang je ook meerdere facturen.

Kan ik mijn bestelling zelf komen afhalen?

Ja, zeker! Je kan jouw bestelling zelf komen afhalen in ons logistiek centrum in Patrick Wagnonlaan 7, 7700 Moeskroen, België.

Deze optie wordt aangeboden tijdens de bestelprocedure.
Er worden hervoor geen leveringskosten of extra handlingkosten aangerekend.

Je ontvangt een e-mail wanneer je bestelling klaar is om te worden opgehaald. Je bestelling is meestal binnen 24u op werkdagen klaar. Meld je bij de receptie (GATE D).

Openingsuren (uitgezonderd feestdagen):
Maandag tot en met donderdag: 8u00 > 12u00 - 12u30 > 16u30
Vrijdag: 8u00 > 12u00 - 12u30 > 15u30

Zijn er toch nog onduidelijkheden voor de ophaling kan je ons een mail sturen naar info@torros.nl met de vermelding van je bestelnummer en jouw vraag hieromtrent.

Wanneer kan ik mijn levering verwachten?

Zodra jouw bestelling klaar staat voor verzending, ontvang je per email een Track en Trace code met leveringsinformatie van uw bestelling. Daarop kan je jouw zending van dichtbij opvolgen.

Ik heb geen track & trace code ontvangen?

De track & trace code wordt verstuurd via mail. Bekijk ook eens jouw spam. Toch niets ontvangen? Contacteer ons via info@torros.nl

Hoe werkt de tracking (track en trace) van mijn bestelling?

De tracking van de levering van je pakket is dynamisch en evolueert naargelang de voortgang van de ronde van de koerier. 

  • Blijf waakzaam, de bezorger kan contact met je opnemen via e-mail, sms of telefoon om een afspraak te maken, het is mogelijk dat dit contact via een "verborgen nummer" gebeurt.
  • Als je product volumineus is, wordt het mogelijk verzonden door een externe transporteur, wat de levering enigszins kan vertragen.
  • Controleer bij ontvangst van de goederen de volledige inhoud en de etiketten die op de bovenkant van elke doos zijn gekleefd voor bevestiging van het totale aantal pakketten dat aan u moet worden geleverd.

Heb je nog niet alle goederen ontvangen en is de leverdatum nog niet verstreken, heb dan nog even geduld.

Wat moet ik doen als het product beschadigd is aangekomen?

We vragen je uit om de staat van je producten te controleren bij ontvangst. De klacht dient 48 uren na ontvangst van de goederen ingediend te worden.

Het is essentieel dat je vraagt om de producten in je pakket te inspecteren. 
Als er een probleem is, weiger dan de levering.

Als een besteld product ontbreekt, incompleet of beschadigd is, maak dan duidelijk wat je opmerkingen zijn.

Houd er rekening mee dat algemene voorbehouden zoals "onder voorbehoud van uitpakken" geen wettelijke of contractuele waarde hebben. U moet daarom een specifiek voorbehoud maken. Anders kunnen wij in geval van schade niet ingrijpen.

Wat moet je doen als inzage in het pakket bij levering wordt geweigerd?

Sommige bezorgers willen niet dat je het pakket opent voordat ze de ontvangst bevestigen, of ze willen niet wachten. Dit is een wettelijke en contractuele verplichting die we hebben met de vervoerder, dus houd geen rekening met deze opmerkingen en herinner hen eraan dat ze verplicht zijn om dit te doen. Aarzel niet om indien nodig contact met ons op te nemen via info@torros.nl

Hoe kan ik een product retourneren?

Je kan een retour aanvragen door contact op te nemen met onze Technische Klantendienst (via het tab Contact). 

Wat is jullie retourbeleid?

Na ontvangst van jouw bestelling, heb je 14 kalenderdagen bedenktijd om te beslissen of je het pakket wil behouden.

Dit retourrecht is enkel van toepassing op nieuwe goederen.
Dit retourrecht is niet van toepassing op: artikelen op maat, outlet artikelen of herstelde goederen.

De goederen worden retour gestuurd op kosten van de koper. Transport wordt geregeld door de verkoper. In geval van retourneren zal het aankoopbedrag worden terugbetaald.

De goederen dienen ongebruikt, onbeschadigd en in de originele onbeschadigde verpakking te zitten, inclusief alle meegeleverde toebehoren. Indien aan deze voorwaarde niet voldaan is, zal 25% afgehouden worden van de creditnota.

Je kan een retour aanvragen door contact op te nemen met onze Technische Klantendienst (via het tab Contact). 

Worden de transportkosten terugbetaald bij een retour?

De terugbetaling van de transportkosten hangt af van de situatie waarin u zich bevindt: 

  • U heeft uw artikel ontvangen maar wil dit terugsturen binnen de termijn van 14 dagen: neem dan contact met ons op via mail (info@torros.nl) en wij regelen de retourzending. Het retourlabel wordt naar u verzonden, maar de kosten zijn voor uw rekening, evenals de verzendkosten.
  • U heeft uw artikel geweigerd bij de koerier: dan worden de retourkosten en verzendkosten automatisch afgetrokken van uw terugbetaling zodra deze door ons is geïnitieerd.
  • In het geval dat u een afwijking heeft geconstateerd aan uw product bij ontvangst (defect): dan nemen wij de retourkosten voor onze rekening.
  • In het geval dat uw product niet werkt of niet meer werkt na een of meerdere gebruikname(s): dan nemen wij de retourkosten voor onze rekening.

 

 

Hoe weet je als een contact frauduleus is?

Als je een oproep, sms of e-mail hebt ontvangen en twijfelt aan de betrouwbaarheid ervan, zijn hier drie elementen die je helpen te bepalen of het bericht frauduleus is:

  • Als er wordt beweerd dat je een prijs hebt gewonnen terwijl je niet hebt deelgenomen aan een loterij of spel
  • Als het bericht spelfouten bevat
  • Als er wordt gevraagd om je inloggegevens, wachtwoord of bankgegevens.

Wij zullen NOOIT dit soort informatie via een bericht vragen, maar alleen via een telefoongesprek of e-mail.

Als een sms of e-mail verdacht lijkt: Klik niet op de hyperlink en open geen bijlagen. Meld deze e-mail als ongewenst/phishing.

Om te voorkomen dat andere mensen door deze spam worden getroffen, verzoeken wij u vriendelijk om de e-mail als frauduleus te markeren.

Gebruiken jullie cookies en waarvoor?

Om je beter van dienst te kunnen zijn, maken we gebruik van cookies. Cookies zijn kleine, tijdelijke tekstbestandjes die op je apparaat worden opgeslagen tijdens je bezoek aan onze webshop. Wanneer je onze webshop nadien opnieuw bezoekt, kunnen we allerlei nuttige informatie via de opgeslagen cookies terugvinden. Zien we jou niet meer terug? Dan zullen onze cookies na enige tijd vanzelf verdwijnen.

Door het gebruik van cookies kunnen we je een optimale ervaring op onze website bieden. Natuurlijk gaan we voorzichtig om met de gegevens die we van je verzamelen.

Je kunt zelf aangeven of je dit wenst of niet, door bij het bezoek van onze website deze Cookies te aanvaarden of niet. Je cookie-voorkeuren houden we ook bij. Zo hoef jij deze dus niet altijd opnieuw te accepteren.

Meer informatie over onze cookie policy kan je hier vinden. 

Hoe Phishing te detecteren?

"Phishing" is een illegale techniek om vertrouwelijke informatie te verkrijgen (wachtwoord, inloggegevens, creditcardnummer, enz.) of een techniek die u aanzet tot financiële transacties.

Om "phishing" te voorkomen, zijn hier verschillende aanwijzingen die u kunnen helpen:

  • Als u een online aankoop doet en daarbij informatie over uw creditcard moet verstrekken, controleer dan of u zich op een website bevindt waarvan het adres "HTTPS" bevat. Een klein hangslotje geeft aan of de site betrouwbaar is.
  • Zorg ervoor dat uw antivirussoftware up-to-date is om uw bescherming tegen mogelijke virussen te maximaliseren.
Welke gegevens worden van mij verzameld en waarom?

Torros respecteert jouw privacy en neemt databescherming dan ook serieus.

Daarom willen we transparant zijn over welke gegevens we van je verzamelen, waarom we die verzamelen en wat we er mee doen. 

Om je ervaring op onze webshop zo vlot mogelijk te laten verlopen, vragen we om enkele persoonsgegevens van jou. Deze gegevens ontvangen we via de informatie die je zelf invoert bij de creatie van jouw account of wanneer je contact opneemt met onze klantenservice.

Er wordt ook automatisch informatie verzameld wanneer je onze website bezoekt, bijvoorbeeld door middel van cookies. Je hebt de mogelijkheid om bepaalde informatie niet te verstrekken, maar hierdoor bestaat de kans dat je geen gebruik kunt maken van al onze diensten.

Meer informatie over onze Privacy Policy vind je hier.

Werken bij Torros

Wil jij deel uitmaken van ons dynamische team? We hebben momenteel verschillende vacatures beschikbaar voor getalenteerde individuen die klaar zijn om hun carrière naar nieuwe hoogten te brengen.

Bekijk onze openstaande vacatures op onze vacaturepagina en ontdek de mogelijkheden om bij ons te komen werken.

Solliciteer vandaag nog en bouw samen met ons aan een succesvolle toekomst!

Mijn vraag staat niet in de lijst.

Heb je alle FAQ's overlopen en staat je oplossing niet in de lijst? Stuur ons gerust een berichtje via het contactformulier. We antwoorden zo spoedig mogelijk.